-
بهتر است پوشهای چندلایهای و متناسب با اهداف، انتخاب شود.
-
تنظیم و مدیریت پوشه کار به عهدهی معلم است. درعینحال در این کار معلم بهتر است از دانشآموز هم کمک بگیرد.
-
باید از حجیم شدن بیمورد پوشه خودداری کرد.
-
اوراق هر درس در کنار هم نگهداری شود.
-
معلم هراز چند گاهی (حداقل هر فصل یکبار) پوشه کار دانشآموزان را به رؤیت والدین برساند و از آنها بخواهد که نظرشان را دربارهی فعالیت کودکانشان در فرم مخصوص بنویسند.
-
صاحب پوشه کار دانشآموز است، لذا در پایان سال تحصیلی، پوشه کار و محتویات آن باید به اولیاء دانشآموز تحویل داده شود.
-
شواهدی که در پوشه کار قرار میگیرد، باید دارای تاریخ باشند و نظر معلم نیز روی آن ثبت شود.
-
معلم دربارهی عناصر مختلفی که دانشآموزان میتوانند در پوشه کار قرار دهند در کلاس بحث نماید. و از آنها بخواهد قسمتهایی از کارهای خود را که معرف قوت، تنوع، خلاقیت و کوشش آنهاست، انتخاب کنند.
-
معلم در انتخاب نمونه کارها و درج در پوشه کار از مشارکت دانشآموزان استفاده نماید.
-
معلم از پوشه کارها مطابق فرم مخصوص ارزیابی به عمل آورد.
-
هر دانشآموز شکل ظاهری پوشه کار خود را به کمک والدینش و باراهنمایی و توصیههای معلم، تعیین کند..
درباره این سایت